Qunfayakoon

Guds morder

In Religion and philosophy on 18. February 2015 at 00:07

Alle er, frem til de ikke er. Men noen er, selv om de ikke er lenger. De er gjennom de minner de etterlater. Noen er, men er ikke likevel, og når de ikke er, er det heller ingen minner. Vi blir stadig minnet om urett, og vi føler en maktesløshet. Vi blir minnet oftere, fordi vi er mange fler som snakker. Og det er viktig å uttrykke seg, men er løsningen i en oss og en dem? Kan man tvinge det prismet mennesket er, og de farger dets visdom skaper, til å bli så enkelt som noe svart og noe hvitt? Ved graven under grenen ser ravnen en sjel som mumler til seg selv. Den sier;

ravnen

Jeg ser smerten og jeg hører tårer

Jeg ser at du ikke ser, at du ikke hører

Og din stillhet er øredøvende

*

Saken er nå i mine hender

Jeg skal gjøre rett på uretten

Jeg skal utøve sannheten

*

Og jeg skal utføre den samme urett

For mitt svar blir i samme mynt

For jeg er blitt den jeg hatet mest

*

Og jeg etterlater meg nytt hat

Og en annen vil rope ut som meg

En annen vil kreve hevn for min gjerning

*

Og de minner som skulle minnes

Det liv mitt mord skulle gi meg

Det døde da jeg tok til våpen

*

Og det evige liv ble en drøm

Jeg døde før jeg døde

Jeg døde før jeg drepte

*

Så jeg drepte Gud,

Da jeg drepte mennesket

Jeg ble Guds morder

  1. Hei,

    Fulgte debatten på nyhetskanalen hvor du deltok. Temaet var IS og hvorvidt dette er religionskrig;

    IS er et stort problem. Men som alle andre slike ekstreme grupperinger, så vil også de forsvinne. Også vil det springe opp nye ekstreme muslimske grupperinger. Og sik vil det forstette til ikke muslimer flest klarer UTVETYDIG, uten om og men av noe slag, å fremme følgende holdninger

    – Ingen straff og forfølgelse av homofile.

    – Steining er barbarisk, uansett årsak

    – Avkapping av hoder er barbarisk, uansett årsak

    – Ingen undertrykking av religiøse minoriteter av noe slag

    – Ingen oss og de holdning. Respekter mennesker for dem de er, og ikke hva de velger å tro på. Din gud er ikke noe bedre enn den andres gud. Begge er basert på blind tro, uten noen form for logikk og rasjonalitet. Mest sannsynlig så har du kun arvet din tro fra dine foreldre uansett.

    – Fullstendig religionsfrihet for alle, hvor alle mennesker i samfunnet kan fritt tro på hva enn de ønsker, og fritt fremme sin religion, akkurat som muslimer har mulighet til i Norge.

    – Ingen straff og forfølgelse av frafalne muslimer. Latterlig å tvinge folk til å forbli muslimer selv om de ikke tror på islam.

    – Ingen kvinneundertrykkende holdniger, fullstendig likeverdighet for kvinner og menn

    – Ja til tankefrihet og ytringsfrihet, uten fysisk avstraffelse av noe slag

    – Ingen seksuell utnyttelse av kvinnelige krigsfanger, uavhenging av hvilken “status” du gir henne. Ja, det er voldtekt, du lurer ingen andre enn deg selv.

    Å tro at grupperinger som IS oppstår fra et vakuum eller at det er kun vestens skyld, er fallitt. Dessuten så er slike holdninger med på å ødelegge muslimske land fra innsiden, og skaper islamofobi i stor grad i vesten.

    På tide at muslimer selv også tar ansvar for at de ikke blir ansett som bakstreverske og barbariske. Disse “om og men” som man kommer med.. “ja, men apostater kan kun straffes under visse forhold, ja men, ja men homofile bla bla bla..” lurer ingen andre enn dere selv. Slutt med det, og vær UTVETYDIGE og KOMPRPOMISSLØSE på disse punktene.

    Storsamfunnet har avslørt dere! På tide at dere viser at dere tror på likverdighet for alle, uansett rase, kjønn, legning og religion. Hvis ikke så må dere bare godta at storsamfunnet vil fortsette å være kritisk til muslimer OG dere må godta at dere selv har HOVEDSKYLDEN for at muslimske samfunn er til de grader skakkjørte.

    Vesten har ingenting med at religiøse minoriteter i stor grad undertrykkes, nærmest fra Marokko til Indonesia. Det er det kun muslimer selv som har skylden for. Så her har dere mulighet til og selv bidra til at islamofobi fominsker og selv bidra til at muslimske samfunn kommer på rett kjøl. Slutt å legge skylden på andre, ta et holdningsoppgjør internt.

    Hilsen
    En som er i mot Pegida, SIAN og andre slike grupperinger, og anser seg som en venn av muslimer, ikke en fiende.

Leave a Reply

