Qunfayakoon

Hør min klagesang

In Religion and philosophy on 21. November 2013 at 22:54

Hva kan bli mer direkte, på det mest fortrolige plan, annet enn når en snakker ut alene, med sin skaper? Og hvordan si get your shit together, på en klassisk, musikalsk måte? Coke Studio med legenden Tina Sani har nettopp klart det. Her er oversettelsen på menneskets klage til Skaperen, som avslutter med en fin realisering.

 

Hør denne klagen, O Gud

Jeg er din trofaste tjener

 

Min sanne Gud, det var du som sa;

‘Menneske, denne skapelsen er ditt herredømme’

‘Alt skapt på jord er dine skatter’

‘Du er din Skapers stedfortreder’

 

Med disse belønninger som lovnad

Har uendelig med tid gått

 

Min Herre, spurte du hva som skjedde med din mann?

Hva din mann har lidd gjennom på denne jord?

 

Et sted er de mektige og undertrykker meg

Et annet sted er det total urett

 

Min sjel rister mine grunnvoller

Som en fugl skulle flakser med vinger i et bur

 

For en stedfortreder du skapte av meg, Herre

Alt jeg fikk var uendelig med lidelse

 

Jeg trenger ingen krone, min Herre

Alt jeg trenger er respekt

Ingen ønske om å leve i palasser

Bare et lite skur å tilbringe livet i

 

Hvis du er enig med meg, vil jeg være enig med deg

Jeg vil ikke fornekte uansett hva du krever av meg

 

Men hvis du ikke ser etter meg Gud

Da må jeg gå og søke en ny Herre

Hør min klage, min Herre

 

Med dette ansiktsuttrykket

Søkende

Deler min smerte

Ror min båt

Etterspør din nåde

Venter med forventning

Århundre har passert

Bare nå har jeg innsett

Den jeg hadde klagd til

Den som holdt min hånd og veiledet meg

Hvor min båt traff havn

Fra den jeg hadde spurt om helbredelse

Den som ikke besøkte mitt tempel

 

Det var jo meg selv

Leave a Reply

